Ревю културата, или защо да имате бизнес, обсъждан от потребителите?

08.09.2020Твоето Мнение

Искам да задам един въпрос,  но моля не отговаряйте сами за себе си веднага. Същият въпрос ще задам и накрая на това изложение и тогава следва, да си отговорите наистина откровено.

Важни ли са онлайн рейтингите и отзивите за вашия бизнес?

Определено смятайте, че са! Тъй като влиянието на онлайн отзивите, върху потребителите продължава да нараства, вие не трябва да се изненадвате. Повечето хора са силно свързани с нарастващата, т. нар ревю култура. В наши дни, малко хора биха резервирали престой в хотел или да направят резервация в ресторант, в който никога досега не са ходили, без първо да проверят онлайн рейтингите и отзивите на другите клиентите.

Все повече хората се обръщат към напълно непознати, за да прочетат техните отзиви и оценки, преди да направят покупка. Осемдесет и четири процента от купувачите вече четат онлайн отзиви, а 46 процента проверяват звездните рейтинги, преди да се ангажират с онлайн покупка. Както виждате, ревю културата играе все по-важна роля в поведението при покупки и преди всичко информира и навигира действия като резервации, престои, покупка, и други, които потребителя извършва най- вече онлайн.

Като въвлечни в целия процес по пазаруването онлайн потребителите, не са толкова толерантни, колкото преди. Очакванията и изискванията им са далеч по-големи от всякога и определено имат място, къде да дадат своя глас, както и множество платформи – било то в  социалните мрежи, или в уеб сайтовете за онлайн ревюта и отзиви, какъвто е и www.TvoetoMnenie.bg.

Купувачите стават все по-настойчиви и непримирими. В тази среда някои търговци губят контрол върху онлайн обратната си връзка. 38 процента от търговците признават, че не знаят как да се справят най-добре с отрицателните отзиви, например. Наблюденията показват, че са необходими само пет (средно) лоши скорошни отзива, за да спрат повечето купувачи да купуват от търговец или марка. Това от своя страна оказва влияние, веднъж  върху потребителската обратна връзка, но от друга стрнаа може да повлияе и на т. нар. при придобиване на клиенти или спечелването на нови клиенти. 

В днешната потребителска ера е от решаващо значение да се използват отзиви и оценки, както като символ на доверие, така и като ценен поглед върху областите на пътуването (пътуването в контекста на вземане на решение за покупка и покупка онлайн) на клиентите, които изискват подобрение. Всъщност негативните отзиви трябва да се разглеждат като възможност за подобрение, а не като заплаха.

Може би един от най-интересните аспекти в наблюдението на отзивите оставени от клиенти за различни бизнеси онлайн, е именно свързан с нивото на услугата, която се получава от страна на потребителя. Най –много негативни отзиви има точно в този аспект и именно там е насочено вниманието от страна на клиентите, които най- често се оплакват.  Независимо дали става дума за артикули, които не пристигат навреме или изобщо, за липсата на актуализации за доставка или анулирани покупки, всъщност над 70 процента от всички подобни отзиви с поставени оценки от една до три звезди, от страна на клиентите, са свързани с проблеми,  възникнали след клик- а „купи“.

Без подходяща механика, която да поддържа бързо и безпроблемно обслужване на всяка точка на контакт, включително обработка на поръчки, доставка и логистика или управление на безпроблемно връщане, бизнесът ще продължи да бърка и трупа негативи. Последното впечатление е ключово и ако това не бъде оптимизирано, фирмите ще продължат да привличат лоши отзиви, да прогонват потенциалните купувачи и да оставят дълготрайно петно ​​върху репутацията си.

До тук с лошите новини. Монетата винаги има две страни и няма как да не разгледаме и положителния отзив, който може да направи огромна промяна в насоката за избор, който потребителите правят, когато става въпрос при избор на марка или търговец на дребно. Положителните отзиви подобряват репутацията на марката в сравнение с тази на конкуренцията, което води до повишена конверсия, задържане и понижаване на разходите за реализирана продажба.

За да извлекат максимума от онлайн отзивите, фирмите трябва да обмислят решения, които им позволяват да изпълнят съвременните очаквания на клиентите, от опции за доставка на същия и следващия ден, до доставка в реално време и дори така нареченото и предпочитано невероятно кратко време за реакция. 

С чудесна стратегия за отзиви и подходяща технология, търговците на дребно могат да се съсредоточат върху печеленето на обратна връзка с пет звезди. А, това от своя страна е ключово за привличане на потенциалните клиенти и превръщането им в клиенти. 

Сайта TvoetoMnenie.bg предлага добро решение, което не изисква никакви финансови разходи, за да могат фирмите да привлечат обратна връзка от своите реални клиенти. Решението на сайта предлага опцията за разпращане на имейл покани за ревю до клиентите на фирмата. Така може да си осигурите набор от мнения и то в един постоянен аспект. За да може да следите, какво говорят клиентите за вас в сайта и своевременно да отговаряте на всички, сайта изпраща към вас известие, че е налично оставено мнение за вас, с линк за лесен достъп за отговор. 

Всъщност използването на решението на сайта не спира до там. Имате възможност да поставите “Уиджет ТвоетоМнение.бг”  на вашия сайт, за да може в реално време всеки един посетител на сайта ви да вижда, какъв е рейтинга ви ( оставен от клиентите ви) в www.tvoetomnenie.bg, Каква е вашата оценка, и естествено да прочетат мненията за вас. Това е един много удобен инструмент за печелене на нови клиенти, които вече така или иначе са “стъпили” на сайта ви. Това на сто процента повишава базата ви от клиенти, на значително по ниска цена, защото първо, вие ги задържате на сайта си, където те четат какъв е бил опита на другите с вашата фирма, а не “излизат” от сайта ви, за да търсят допълнително информация за отзиви в гугъл, например. Второ, шанса да се “върнат” на сайта ви след няколко прочетени отзива понякога се губи, така че наистина е по - добре те да си останат и четат всичко, което ги интересува на сайта ви. Така шанса да “срещнат” конкуренти е занижен. 

Сега да се върнем към първоначалния въпрос: 

Важни ли са онлайн рейтингите и отзивите за вашия бизнес?

<< Назад