Марков диференциатор, 6 начина да се откроите

20.12.2019Твоето Мнение

В бизнеса казват, че вашата репутация е всичко. Това не може да бъде по-вярно в днешната цифрова епоха, при която само една грешка на марката може да отчужди клиентите, да разруши доверието и да спре потребителите да купуват.

Всеки път когато, потребителя е онлайн, марките се състезават за неговото  внимание. Броят на потребителите, изразили разочарование от натрапчиви онлайн реклами (и обемът на потребителите, които инсталират рекламни блок програми), трябва да накарат дигиталните маркетолози да преразгледат ефикасността дори на най-насочените рекламни усилия.

Това от своя страна води до нарастващото влияние на онлайн отзивите върху решенията на потребителите за покупка.

90% от онлайн купувачите са избрали да не купуват от компания поради лошата й репутация. Клиентите обръщат внимание на репутацията на марката и повечето решават да предприемат (или не предприемат) действия въз основа на това, което чуват за дадена компания.

Управлението на репутацията може би някога е било пасивна тактика, която марките използват само ако нещо се обърка в тяхната организация. Но днес марките с различна известност трябва да имат проактивен план за управление на репутацията, който дава приоритет на непрекъснатата комуникация и прозрачност.

Онлайн репутацията е начин №1 за подобряване на доверието на клиентите.

Над 85% от потребителите четат отзиви, преди да купуват онлайн.  Почти всеки трети от онлайн клиентите извършва търсене на компанията, когато не е запознат с нея. а малцина вероятно ще си купят, ако видят отрицателни отзиви на първата страница от резултатите от търсенето.

Ако вашата марка иска да се свърже с нови потребители, да запази съществуващите клиенти и да изгради траен афинитет, лоялност и доверие, изграждането на силна репутация на марката е от ключово значение. За да ви помогнем да определите как да направите това, ето най-добрите тенденции на репутацията на марката и доверието, което трябва да знаете.

Сега, след като стана ясно, че клиентите са по-склонни да се доверяват и купуват от марки, които са прозрачни и имат добра репутация, какво може да направи вашата марка, за да изгради този тип доверие с клиентите си?

  1. Стремеж към прозрачност.

Повечето клиенти търсят информация за марки, така че най-лошото, което можете да направите, е да скриете информацията, която търсят. Поставете марката си на показ и дайте на клиентите нещо, което да намерят, когато търсят информация за вашата фирма. Споделете подробности за ценностите и мисията на вашата марка и споделяйте открито отзиви, които позволяват на клиентите да се запознаят с вашата марка от други гледни точки.

И каквото и да правите, не лъжете и не манипулирайте информация за вашата марка, тъй като изтриването на отзиви може да намали доверието на клиентите с цели 95%.

  1. Помолете клиентите да говорят публично за вашите продукти и услуги.

Като част от вашия план за прозрачност, активно помолете клиентите да споделят отзиви и да оценяват фирмата ви и вашите продукти и услуги. Установете взаимоотношенията с клиентите чрез отворени комуникационни канали и прегледайте системите за наблюдение, които улесняват клиентите да оставят обратна връзка.

Не се страхувайте, че отзивите ще навредят на вашата марка. Клиентите искат и трябва да видят отзиви, за да се доверят на вашата марка, дори ако има лоши отзиви, сред добрите.

Няма съвършени хора, фирми или продукти! Това е ясно на всички!

  1. Наблюдавайте какво казват вашите клиенти и го приемайте присърце.

Не събирайте само отзиви от клиенти; активно ги наблюдавайте и действайте върху наученото. Отзивите на клиентите помагат на други клиенти да се научат да се доверяват на вашата марка. Но ревютата онлайн също могат да позволят на вашата марка да придобие представа за перспективите, мненията, нуждите и желанията на клиентите. Използвайте обратната информация, която събирате, за да подобрите потребителското си изживяване, да внесете иновации в своите предложения и да развиете марката си.

  1. Останете отворени за критиките и го отправете публично.

Когато активно питате за обратна връзка и използвате отворени комуникационни канали за събиране на отзиви, понякога ще получавате някои отрицателни коментари. Не се крийте от критиките. Публично адресирайте отрицателните отзиви и реагирайте бързо, ефективно и по начин, който е присъщ на марката. Разберете настроенията на вашите клиенти, научете се от грешките и никога не изтривайте неуместни коментари и отрицателни оценки. Изтриването на отрицателни коментари от клиенти води до загуба на доверие .

  1. Обмислете заемане на социална позиция.

Ако целевата ви аудитория включва млада демографска група, вашата марка може да е добре да вземе отношение по социални въпроси. Но, ако изберете тази опция, внимателно прегледайте плановете си, преди да стартирате. Социалните щандове могат както драстично да увеличат, така и да намалят обществената настройка, така че бъдете ясни за целите си и целевата аудитория, преди марката ви да заеме позиция. 

  1. Потърсете инструменти, които могат да ви помогнат.

Овластете бизнеса си да събира автентични отзиви от клиенти, да четете отзиви и да реагирате по подходящ начин, като намерите инструменти, които помагат в процеса. Платформа като TvoetoMnenie.bg може да улесни клиентите да оставят отзиви, а вашата марка да интернализира тази обратна връзка, да се поучи от грешките си и бързо да реагира и да се ангажира с клиентите. TvoetoMnenie.bg също използва технология за борба с измамни и фалшиви отзиви. С функцииte на Решението и напълно отворената и прозрачна платформа, софтуерът помага както на вас, така и на вашите клиенти уверено да интернализирате обратната връзка, за която знаете, че е автентична. Това Решение е БЕЗПЛАТНО и лесно достъпно, така че възползвайте се. 

TvoetoMnenie.bg помага на марките да изградят честно и прозрачно онлайн присъствие. Отворената ни платформа споделя отзиви на клиенти, докато се бори с фалшивите и измамни коментари, така че както марките, така и клиентите да намерят точна, автентична обратна връзка. Клиентите получават прозрения, които им помагат да опознаят и да се доверят на марката, докато марките получават обратна връзка, която им помага да се подобрят и иновации.

Посетете TvoetoMnenie.bg, за да научите как можем да ви помогнем да изградите доверие чрез по-прозрачен и отворен подход към онлайн отзивите и управление репутацията на марката.

<< Назад