Защо хората се доверяват на непознати, когато купуват онлайн?
Колко пъти сте били спирани в търговския център, на улицата, на светофара или другаде, за да ви раздават флаери или да ви убеждават да посетите определен магазин или заведение? Колко от тези пъти сте се дърпали като “изплашен заек”? Вероятно всеки път. Сега, да ви попитам, колко пъти сте сърфирали в онлайн пространството, в търсене на положителни отзиви и отзиви за конкретен продукт или услуга? Вероятно много.
Така възниква логичният въпрос, защо поверяваме мнения на непознати, когато купуваме онлайн?
Нека цифрите говорят като за начало ... проучванията показват, че:
-
86% до 88% от потребителите действително четат и се доверяват на отзиви за местния бизнес - включително 95% от хората на възраст между 18 и 34 години - особено се доверяват на Google рейтинга.
- Средно 8 онлайн отзива са нужни да прочете потребителя, преди да се довери на определена фирма.
-
40% от потребителите смятат 5-звездни отзиви, които са написани само през последните две седмици, като броят им намалява до 18% за миналогодишните 5-звездни отзиви.
-
91% от 18 до 34 годишните потребители се доверяват на сайтовете за ревюта толкова, колкото на личните препоръки.89% от потребителите четат отговорите на бизнеса под поставените онлайн мнения за тях. Така че, от ключово значение е да се отговори на отзивите.
Тъй като установихме статистическия аспект, нека да чуем психологическия ...
С прости думи, ако някой хареса вашия ресторант например, той ще каже, ако не го направи, той ще каже защо.
От друга страна, търсенето из мненията в интернет премахва нуждата ни да разчитаме на приятели и семейство за препоръки, къде да отидем и какво да купим. Тяхното мнение е оценено, но ограничено, в сравнение с безкрайния онлайн поток от информация на споделен опит и множество възможности за избор... Въведете няколко думи, натиснете Enter и вижте колко далеч може да отидете.
Накратко казано, ние се доверяваме на онлайн рецензиите, защото в повечето случаи са искрени и истински. Те поникват от истински опит на клиентите, истински хора, емоционални са и безпристрастни. Между необвързаните онлайн рецензенти има необявена другарност, препоръчваме продуктите един на друг, хвалят услугите и празнуват успехите онлайн. Това, което го прави още по-разнообразен и многопосочен, е фактът, че тези рецензенти са от различни места, различни нагласи на мисли, различни култури и различни предпочитания, въпреки това в края на деня всички те се събират под един "чадър", говорят и споделят мнението си за марка, продукт или услуга, особено в спортните зали и ресторантите, или са достатъчно развълнувани, за да купят този нов телефон, за който се колебаят през последните няколко месеца. Ние също считаме другите рецензенти за наши връстници.
Потребителите осъзнават, че всичко е свързано с „клиентско преживяване“; когато изпитат марка, която цени техните преживявания, биха искали и другите да я изживеят.
Важно е да подчетаем, че има няколко групи, продукти и фирми, които са обект на търсене и споделяне. На опит, и които ще са показателни като приоритетни за обсъждане онлайн.
А именно:
- 44% от електрониката
- 40% за спорт, коли, футбол
- 32% до 39% за пътувания, храни и напитки, хотели, отдих и развлечения
- 29% за кредитни карти, застраховки, банкови
Доверието и другарството в онлайн ревюто образуват лига от интернет елити, които се превръщат в пазарни модератори и влияещи на вземане на решения. Когато казваме елити, имаме предвид думата за опит на клиентите, а не обещанието на марката. Онлайн рецензиите са тук, за да останат, тъй като клиентите ви четат и вярват на това, което срещат за вашата марка в тези рецензии, това е основен фактор, който следи внимателно мне ията оставени за вас онлайн.