Бизнес репутацията ви в интернет, или как да контролирате имиджа си онлайн?

17.10.2020Твоето Мнение

Онлайн репутацията на бизнеса постоянно виси на косъм. Страхотните марки бързо могат да бъдат съкрушени, ако бизнесът не вижда оплакванията, а лошия клиентски опит не може да се скрие, оттам и грози опасност за накърняване на онлайн имиджа ви.

Вероятно всеки собственик на бизнес, би бил по – отговорен към клиента по повод собствената си репутация, ако знаеше  как да минимизира или смекчи рисковете на външното вмешателство в необятното интернет пространство...

Няма блаженство в невежеството, когато става въпрос за онлайн проранството. Не можете да си позволите да не сте наясно с това, какво се говори за бизнеса ви онлайн. Добрата репутация движи бизнес успеха също толкова бързо, колкото лошата го унищожава. Нещата могат да се променят за една нощ. Ключът е да слушате и активно да наблюдавате и управлявате вашата онлайн марка. 

Това естествено изисква правилните инструменти. Как да поддържате вашата онлайн репутация чиста?

Онлайн репутацията се влияе от фактори, включително: оптимизация за търсачки (SEO), онлайн съдържание, управление на онлайн мнения, социални медии и мониторинг на уеб сайтове. Нека разгледаме всяка от тези области за да добиете по добра представа за цялостната картинка на нещата. 

1. Усилвайте влиянието на добрите новини.

SEO е техника за подобряване на класирането при търсене на бизнес в Google. Трябва да бъдете забелязани! Класирането на високо място в Google наистина има значение. Работата, която правите, за да включите правилните ключови думи и да осигурите уместност на темата във вашето онлайн съдържание и информация за вашия бизнес, ще подобри класирането ви при търсене. Но, вие искате да бъдете признати за правилните неща. Класирането в челни страници на статии или текстове, които не ви представят в позитивна светлина, може да доведе до отлив на клиенти, респективно спад на продажбите.  За SEO е добре да разполагате с ресурс- опитен човек, или фирма специализирана в областта.

Силната репутация е двупосочната улица със SEO. Когато потенциалните клиенти търсят например „най-доброто кафене в Пловдив“,  то ще се показват само бизнесите с най-висок рейтинг на Google. За да получите по-положителни отзиви и да спечелите едно от тези желани места, поставете приспособление - Уиджет за отзиви на уеб страницата си, поставете връзка към страница където са поместени отзиви, клиентите ще имат пряк и лесен достъп и ще са склонни и те да оставят отзиви за вас.Споделяйте тази връзка на всякъде, на сайта си под формата на банер с призив “Оставете мнението си за нас”, “Вашето мнение е ценно за нас, моля споделете и вашето”, в подписа на всяка една ваша кореспонденция, с линк към връзката и текст: “ Вижте какво мислят клиентите за нас”, “Моля споделете своя опит и препоръките към бизнеса ни” и т.н и т.н.

2. Направете съдържанието си подходящо.

Погледнете вашия SEO анализ и определете какви активи на бизнеса ви не се представят. Публикациите в блогове, видеоклиповете в YouTube и публикациите в социалните медии са инструменти, които можете да използвате, за да стимулирате онлайн присъствие. Използвайте тези носители, за да разпространявате съдържанието, което вашите потенциални клиенти търсят, и да създавате авторитетни разкази за вашия бизнес и индустрия.

Помислете над това да направите проучване на това, което клиентите търсят, и разбиране на техния цялостен път на покупка. След това създайте съдържание, което дава ценна информация около тези теми.

Уместността на аудиторията - и вашите потенциални клиенти - има значение, когато става въпрос за съдържание, така че прилагайте принципите на ключовите думи и SEO, за да подобрите това и вашата репутация.

Всички тези усилия могат да намалят отрицателното съдържание, което евентуално се появява в търсачките за вашия бизнес.

Обърнете се към онези, които публикуват отрицателни отзиви и коментари за бизнеса ви и се опитайте да оправите нещата, ако можете. В определени ситуации, като неверни твърдения, може да имате право да ги премахнете напълно. Но не премахвайте отрицателни отзиви, ( освен ако не са изцяло лъжливи) защото това може много да влоши нещата. 

Винаги работете за разрешаване на проблемите на клиента и лошия клиентски опит, както и проблеми с вашата марка. Убедете недоволните клиенти, да актуализират предишните си публикации до нещо по-положително.

3. Управление на отзивите.

Отзивите на клиентите трябва да се наблюдават и управляват ежедневно. Отговорете на всички отзиви - положителни и отрицателни. Благодарете на клиентите за техните отзиви и се извинете на тези, които са имали неблагоприятен опит с вашия бизнес. Обърнете се към тях директно, за да разрешите негодуването им и подобрите нещата. 

Въпреки че, управлението на отзивите може да ви се струва второстепенно, това всъщност е неразделна част от успеха и оцеляването на бизнеса ви.

Не е оправдано да не отделите време за това. Отрицателният клиентски опит може да има опустошителни последици за марката ви.  Изследванията показват, че 40% от клиентите сменят марките след лош опит с някоя от тях.

Ефективната реакция, особено при недоволни клиенти, изисква такт и силни комуникативни умения. Важно е да сте рационални и да останете професионалисти.

4. Социални медии.

Клиентите често се насочват към социалните медии, за да излъчат своите разочарования. Старанието е от съществено значение, за защита на репутацията ви и трябва винаги да слушате и управлявате онлайн разговори и жалби на клиентите си. Действайте бързо, за да разрешите всяка ситуация и винаги се стремете да подобрите преживяванията на клиентите.

Използвайте социалните медии, за да усилите и благоприятните новини и рецензии.

Опаковайте добри новини за вашия бизнес във формат, който улеснява споделянето с другите. Последните новини може да заслужават прессъобщение или статия в блога ви. Записаните интервюта с вашите лидери, експерти или клиенти могат да бъдат превърнати във видеоклипове или подкаст. Създавайте стилни графики от забележителни цитати.

Уведомете и вашия близък кръг и служители и ги насърчете да споделят новините.

Останете фокусирани върху позитивното и продължете да разработвате съдържание, което да популяризира добрите неща от бизнеса ви.

5. Мониторинг на уеб сайтовете.

Лесно е да следите новото съдържание онлайн, като настроите предупреждения за търсене, за да знаете кога и къде се споменава бизнеса ви. Можете да настроите предупреждения за търсене на имена на фирми и за други термини, включително основатели или ключови имена на служители.

Винаги отговаряйте на всякакви притеснения и участвайте пряко в разговори за вашия бизнес в мрежата.

Регистрацията в сайтове за мнения ще ви позволи да настроите известия и по този начин лесно да знаете кога и кой какво е казал за фирмата ви. 

Бизнесът трябва винаги да присъства, когато се говори за него.

Интернет не е пасивно пространство. Не можете просто да седите и да слушате. Изисква се активно участие, така че другите да не контролират репутацията на вашата марка.

<< Назад