Искате ли добър имидж и репутация за бизнеса си онлайн?
Интернет предостави възможността да предлагаме на пазара нашия бизнес и марки на много по-обширна аудитория от всякога възможна офлайн. С толкова много информация, която тече напред и назад в онлайн пространството за нашия бизнес е все по сложно да се следи, къде какво се „говори“ и как бизнеса ни се приема от другите. Каква е репутацията ни и всъшност, как е насложен имиджа на фирмата ни в съзнанието на потребителя?
Това е мястото, където разбирането за управление на репутацията онлайн и как използването на стратегии за управление на репутацията може да ви позволи да се ангажирате с потенциални клиенти по възможно най-задълбочения и професионален начин. По-долу ще разгледаме няколко различни начина за култивиране на вашия имидж и репутация онлайн.
Имайте уважаван бизнес и винаги слушайте, когато другите говорят за вас и бизнеса ви.
Колкото и очевидно да изглежда, един от най-простите начини да поддържате репутацията и имиджа си в добро състояние в интернет е да се превърнете в уважаван и доверен бизнес. За съжаление много пъти този основен съвет се пренебрегва или се смята за твърде прост, за да се приложи към стратегиите за управление на репутацията. Бизнес анализаторите и експертите обаче са единодушни, че самото доверие е нетраен актив и че спечелването на уважение на аудиторията ви чрез правене на добър бизнес е най-важният аспект от подреждането на имиджа ви онлайн. В допълнение, изслушването на вашите клиенти, аудитории и критици и предоставянето на техните идеи или оплаквания за вашето време и внимание, е абсолютно наложително при спечелването на доверие за вашата марка или бизнес.
„Гонете“ растеж, приемайте критики и насърчавайте прозрачността
Разработването на стратегия, която насърчава прозрачността и позволява растеж от страна на вашата маркетингова кампания, е от съществено значение за управлението на вашия имидж и репутация. Какво е прозрачност? Прозрачността означава просто да се отворите за обратна връзка и критика и да се обърнете към нея бързо и професионално. Прозрачните стратегии се фокусират върху това да не крият критиката и да я адресират публично, както и да установят канал за комуникация с вашата аудитория и да поискате отзивите им и респективно мнението им. Този подход не само за управление на репутацията дава възможност за нарастване както на доверието към вашата марка, така и към вашата маркетингова кампания, но също така дава възможност за директно коментиране на възможни грешки или грешни стъпки.
Стремете се в "топ" резултатите от търсенето онлайн.
70% от потребителите извършват онлайн изследвания, преди да се свържат с компании. Управлението на репутацията на търсачката (SERM) е свързано с това да гарантирате, че вашата марка, продукти и услуги са представени положително на първата страница с резултатите от търсенето. Можете да представите положително марката си с отзиви, новини, публикации в блогове, публикации в социалните медии от вашия уебсайт и социални профили или споменавания в платформи на трети страни.
Не прекалявайте със споделянето в социалните мрежи.
Въпреки че социалните медии могат да бъдат отличени за маркетинг и популяризиране на вашата марка, постоянното публикуване на рекламни постове, може да отблъсне както приятели така и последователи. Затова е добре да споделяте интересно и разнообразно съдържание. Бъдете активни, умерени и интересни.
Бъдете онлайн, такива, каквито искате да бъдете. Помислете три пъти, преди да публикувате нещо в социалните медии, което някой може да извади от контекста и да ви съсипе, ако трябва да бъде мотивиран да го направи.
Фокусирайте се активно върху притежаваните от вас дигитални имоти - вашите сайтове и социални медии - и ги поддържайте актуализирани, истински, интересни, подходящи, ценни и лесни за намиране. Колкото по-силно е вашето присъствие по подразбиране онлайн, толкова по-трудно ще бъде да го събори “временна буря”
В заключение: има стъпки, които фирмите е добре да предприемат превантивно. Колкото по-добре сте подготвени предварително, толкова по-внимателни сте към холистичната си история на марката и колкото повече ресурси отделяте редовно за „балансирано онлайн здраве“, толкова по-малко вероятно ще ви струва да поправите репутацията си, ако се случи най-лошото. Освен това, ще понесете по-малко влошаване в реалния свят от проблеми, въртящи се в анонимните ъгли на виртуалния свят.
Желаем ви успех!