ЗАЩО Е ВАЖНО ДА ОТГОВАРЯТЕ СВОЕВРЕМЕННО НА ОНЛАЙН ОТЗИВИТЕ?

28.09.2020Твоето Мнение

Помислете за последния път, когато вашия бизнес получи отрицателен отзив. Може би сте го игнорирали или просто сте си помолили, че никой няма да обърне внимание. Може би сте се надявали да получите повече положителни отзиви, за да тушират това мнение за фирмата ви?

Хората често търсят информация онлайн, за да намерят всичко интересуващо ги за компанията и нейните услуги. Проучванията им за бизнес често включват отзиви на клиенти за фирмата и това може да повлияе на решението им да се ангажират с марката или не.

Получаването на ниски оценки от Google и други сайтове за мнения като като TvoetoMnenie.bg, може да изглежда като край на вашата онлайн репутация, но това далеч не е истината.

Можете да подобрите своите онлайн отзиви с една онлайн стратегия за управление на репутацията, която не струва и стотинка: отговаряйте на онлайн отзиви възможно най-скоро.

Ето най-честите причини, поради които незабавното реагиране на отзиви е от съществено значение:

  1.   Подобрява онлайн класирането в търсачките и SEO.

Бизнесът трябва да реагира и да общува с клиентите си чрез отзиви. Отговарянето на онлайн отзиви подобрява вашето местно SEO. Проучване показа, че сигналите за отзиви (количеството, скорост на публикуване на мненията и разнообразието от ревюта) съставляват 15% от факторите за класиране. С тази информация вашият бизнес гарантирано ще получи по-добро класиране, когато отговаряте често и бързо на онлайн отзиви. 

  1.   Изгражда доверие в клиентите

Отговарянето на отзивите възможно най-скоро е надежден показател за отлично обслужване на клиентите. Когато фирмите дават своевременен отговор, клиентите смятат, че техните мнения се оценяват. Клиентите също така очакват бизнесите да отговарят незабавно на техните отзиви. 50% от потребителите очакват отговор на отзивите в рамките на до седем дни.

Когато фирмите реагират бързо, клиентите забелязват. От друга страна фирмите, които отговарят на отзиви, са 1,7 пъти по-надеждни от тези, които не го правят. Това не е голяма разлика,  но е значителна, и е добре да помислите, вие от коя страна сте! Определено е добре да знаете че почти 90% от потребителите четат отговора на бизнеса, по повод на техните отзивите.

Когато отговаряте на отзивите за фирмата си, оставени от клиенти, вие не само помагате на клиента, който го е написал, но правите впечатление на всички останали, които го четат.

  1.   Може да промени съществуващите отрицателни отзиви. Превърнете отрицателното в положително

Когато фирмите реагират на обратна връзка, като например онлайн отзиви, има по-голям шанс тези, които са написали отрицателни отзиви, да променят мнението си и да ги превърнат в положителни или да изтрият отрицателното. Ключовият момент тук е, че отрицателните отзиви не са непременно вредни за бизнеса. Хората са по-склонни да се доверят на компания с няколко отрицателни отзива, отколкото на тази с нула. Най-важното е, че отрицателните отзиви са възможност да превърнат разочарованите клиенти в щастливи.

  1.       Предотвратява повече отрицателни отзиви

Големите компании са претърпели последиците от игнорирането на отрицателната обратна връзка. За вас, като по – малък бизнес остава, урока: не се преструвайте, че отрицателни отзиви не съществуват. Ако получите един отрицателен отзив и го игнорирате, има по-голям шанс да получите още два на следващия ден и още 10 седмично по-късно.

Когато отговаряте на отрицателни отзиви своевременно, изпращате уверение на рецензента, че обръщате внимание. В същото време хората, които виждат вашите отговори, са по-малко склонни да напишат нов отрицателен отзив поради начина, по който отговорихте на предишния.

  1.   Увеличава общия рейтинг

Отговарянето на онлайн отзиви може също да увеличи оценките и отзивите ви в Google. Хората, които виждат, че даден бизнес е отзивчив, са по-склонни да споделят отзиви, чрез отзиви.

  1.   Получавайте обратна връзка с клиентите в реално време

Независимо дали получавате положителни или отрицателни отзиви, винаги трябва да реагирате бързо. Отговарянето своевременно показва на клиента, че уважавате времето му и сте благодарни за оценката и мнението му.

Бързото време за реакция на онлайн отзивите може също да доведе до взаимодействие на живо с вашите клиенти, което ви дава възможност да съберете повече отзиви за вашия продукт или услуга. Можете да ги попитате за някои аспекти на вашия бизнес, изискващи така необходимата обратна връзка и да съберете ценна информация, която няма да намерите никъде другаде.

Заключение:

С всички изследвания, които доказват важността на бързото реагиране на отзивите, никой собственик на бизнес не трябва да се колебае да даде приоритет на отговорите на своите онлайн отзиви. Отговарянето на онлайн отзиви не само подобрява местното класиране на SEO и търсачките, но също така утвърждава вашата марка като надеждна и отдадена на честното обслужване на клиентите.

<< Назад