6 съвета: Как да натрупате реални отзиви от ваши клиенти.
Онлайн отзивите са полезни за бизнеса. Положителните отзиви и голям брой от тях могат да изградят незабавно доверие у нови клиенти, да увеличат процента на конверсия на уебсайт и дори да създадат публичност или шум около марката ви. Онлайн отзивите могат да се използват като своеволен PR материал, особено, ако знаете къде и как да ги споделяте, така че те определено да въздействат и на другите.
Хубаво е да знаете, че потребителите четат средно десет онлайн отзива, преди да почувстват, че могат да се доверят на фирмата и 57% от потребителите ще правят бизнес с компания само, ако тя има 4 или повече звезди. От друга страна, голяма част от потребителите, се колебаят да направят покупка, ако няма отзиви за определена фирма Разбира се, получаването на последователни онлайн отзиви за нов бизнес е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Нека да разгледаме шест начина КАК да получите положителни отзиви за вашия бизнес.
1. Просто помолете за обратна връзка.
Първата стъпка към получаването на повече онлайн отзиви е просто да ги поискате. Ако не попитате, малко клиенти ще се сетят да оставят рецензия и още по-малко ще прекарат време в измисляне къде или как да оставят рецензия за бизнеса ви.
Изпращането на имейл, който призовава клиентите ви да оставят мнение и оценка за бизнеса ви, е чудесен начин да сте в правилна посока в събирането на отзиви. Това улеснява максимално потребителя. За да улесните и себе си, може да използвате опциите на сайта tvoetomnenie.bg и да инсталирате код на сайта си, който ще върши цялата работа вместо вас. Като казваме цялата работа, имаме в предвид да идентифицира реалните ви клиенти, които вече са закупили от вас онлайн (от сайта ви) и след 15 дневен срок да им изпрати автоматично молба да оставят отзив.
2. Създайте страница във Facebook и акаунт в Google My Business и впишете бизнеса си в TvoetoMnenie.bg
Събирането на рецензии на фирмен уеб сайт е от решаващо значение за увеличаване на процента на конверсия. Но това не е единственото място, което клиентите търсят онлайн отзиви. Facebook вече влияе на 52% от решенията за онлайн и офлайн покупка. Още една платформа, която осигурява добро позициониране в интернет, на база оценка и поставени звезди, особено ако имате над 30 отзива във фирмената си страница е www.tvoetomnenie.bg
С други думи, онлайн отзивите извън рейтингите на фирмен уеб сайт са ключови. Създаването на Facebook страница, акаунт в Google My Business и регистриране в www.TvoetoMnenie.bg, позволява на фирмите да събират онлайн отзиви, където потенциалните клиенти вече ги търсят.
3. Поискайте ревю и оценка, когато клиентът е най-мотивиран
И така, кога е точното време? Наистина зависи от бизнеса и продуктите или услугите, които предлагате. Ако продавате прости потребителски продукти, като например облекло, тогава искането на оценка веднага след като клиентът получи пакета, когато е най-развълнуван, вероятно е добра идея. Ако продавате по-сложен корпоративен продукт, вероятно ще искате да изчакате седмица или две, за да поискате ревю, докато потребителят наистина може да оцени и използва продукта ви, Естествено обаче, е добре да дадете право на клиента си в законоустановения срок да върне продукта, а това по закон е 14 дневен срок. Може би поради тази причина е добре да изчакате срока. Така, дори и да е върнал продукта, по една или друга причина клиента може да остави положителен отзив, особенно ако фирмата има отлична политика по връщане.
4. Отговаряйте на всяко оставено мнение за бизнеса ви.
Може да изглежда много работа, за да се отговори на всеки отзив, който хората оставят, но това може да насърчи новите клиенти да оставят отзиви, да увеличи процента на реализация и дори да изгради по-значими взаимоотношения със съществуващите си клиенти. Да не говорим, че клиентите ще получат известие, че сте отговорили на тяхното мнение. Така създавате допълнително по-лично преживяване и ангажираност с клиента.
Всъщност хората не само четат отзиви, но 89% от потребителите четат и отговорите на бизнеса на техните отзивите. А, потенциалните клиенти са наистина заинтересовани да видят, какво точно е отговорил собственика на бизнеса по повод на нечие чуждо ревю, особено когато ревюто е отрицателно. За хората е важно да видят вашето отношение и това дали пренебрегвате чувствата, разочарованието или проблемите на клиентите си. Много е вероятно поставените отговори на отзиви, да увеличи общата онлайн оценка на вашия бизнес. Така че е умна маркетингова стратегия да отделите време да благодарите на клиентите за техните положителни отзиви и да “потушите” негативните емоции, ако са „назрели“ такива в отрицателните отзиви, оставени за фирмата или за продуктите ви.
5. Споделяйте положителни отзиви
Не е изненадващо, че 97% от потребителите казват, че фирмените отзиви вземат предвид решението им за покупка. Вероятността потребителите да закупят продукт с поне пет отзива е 270% по - голяма от вероятността да закупят продукт без отзиви.
Положителните отзиви влияят пряко върху продажбите. Винаги, когато получавате забележителни отзиви, казуси или препоръки от клиенти, възползвайте се максимално от тях. Публикувайте ги на началната страница на уебсайта си, споделяйте ги като изображения в Facebook и ги включвайте като „PS“ в долната част на имейлите си. Когато хората видят блестящи отзиви за бизнес, това помага да се изгради доверие и лоялност.
6. Адресирайте отрицателните отзиви и предлагайте решения
Тъй като 89% от потребителите четат отговорите на бизнеса на оставените ревюта, може би отговорът на отрицателен отзив е най-важният от всички.
Добрите, полезните и решаващите проблеми отговори на отрицателни отзиви могат да спасят почти изгубен клиент и да увеличат лоялността и доверието на настоящите клиенти.
35% от хората казват, че един отрицателен отзив е достатъчен, за да ги накара да решат, да не купуват. Това е още една причина, която ни кара да реагираме със съпричастност на всеки отрицателен отзив. Така доказваме на „зрителите“, че компанията се грижи за своите клиенти и е готова да реши техните проблеми.
Ако съумеете да следвате тези 6 съветa, ние сме сигурни, че може да изградите и поддържате много добри рейтинги на база клиентски мнения. А това в един момент ще доведе до “плодовете”, които да берете от положените усилия, а именно - лоялни клиенти!