Значението на доверието в несигурни времена
Новият коронавирус се разпространява бързо и вече е заразил милиони хора по целия свят. Докато световната Covid-19 криза продължава, много страни преминават в блокиране, за да защитят хората си, а много предприятия, големи или малки, започват да страдат от икономическата несигурност.
Докато някои компании имат продукти с голямо търсене, други предприемат удар, а карантинните ограничения държат клиентите далеч от магазините от някой тип.
Преди въвеждането на ограниченията масово потребителите заявяват че избягват тълпите, ⅓ казват, че напускат къщата си по-рядко заради коронавирус. Сега, когато блокирането започна, може да се каже, че потребителите са по-склонни да правят по-голямата част от пазаруването си онлайн през следващите няколко седмици или месеци.
Онлайн купувачите може да са загрижени за закупуване от марки, за които никога не са чували или с които са се занимавали преди, и затова купувачите са по-склонни да търсят признаци на доверие и достоверност в онлайн мненията.
Как надеждните отзиви могат да ви помогнат да се справите във времена на несигурност?
1. Потребителите предпочитат марки, които проявяват загриженост.
Как определяте доброто обслужване на клиентите?
В несигурни времена малките неща, които бизнесът прави за подобряване на живота на клиентите си, могат да изминат дълъг път. Тъй като по-голямата част от пазаруването ще се извършва онлайн през следващите няколко седмици или месеци, обслужването на клиентите вероятно ще се превърне в едно от най-важните неща, които потребителите гледат, когато сравняват различни марки онлайн.
Потребителите също ще търсят информация за това как се справяте с коронавирус и нивото на обслужване на клиентите, което предоставяте в този труден момент.
В такива времена вероятно купувачите ще четат повече онлайн отзиви, отколкото обикновено, преди да се ангажират с някой бизнес. Продължавайки да управлявате репутацията на вашата компания с онлайн рецензии, вие гарантирате, че вашите съществуващи клиенти са доволни от нивото на обслужване, което предоставяте в момента.
2. Онлайн купувачите търсят отговори на своите въпроси
В трудни моменти потребителите вероятно ще задават подробни въпроси, за да научат повече за процеса и дейността на вашата компания. Някои от най-често срещаните въпроси могат да са:
- Как и къде се правят вашите продукти?
- Безопасно ли са опаковани? Мога ли да хвана вируса от опаковката ви?
- Кога мога да очаквам доставката си?
- Ще има ли забавяне на доставката поради COVID-19?
- Откъде ще бъде изпратена поръчката ми?
Честно е да се каже, че когато става въпрос за отговор на въпросите на вашите клиенти, прозрачността и честността са от съществено значение. Клиентите може да се свържат директно с вас, за да получат подробни отговори, но може също така да потърсят допълнителна информация, успокоение и валидиране, като прочетат отзиви по темата.
За да успокои купувачите и да изгради повече доверие, „Световната здравна организация“, насърчава предприятията да напомнят на своите клиенти, че е безопасно да получат пакет от район, в който е докладвано за COVID-19. Вероятността инфектиран човек да замърси търговските стоки е ниска, а рискът да хване вируса, който причинява COVID-19 от преместения пакет, е пътувал и е бил изложен на различни условия, а температурата също е ниска.
В несигурни времена трябва да очаквате потребителите да търсят повече успокоение от обичайното, така че продължавайте да управлявате вашите отзиви и да отговаряте на отзивите. Потребители биха предпочели да купуват от отзивчива компания. Не забравяйте, че хората търсят честност и прозрачност, а не съвършенство.
3. Трудната продажба е последното нещо, което бизнесът трябва да направи
Във времена на несигурност много фирми естествено ще търсят да рекламират повече, за да запазят стабилните си приходи. Но да се натъкнете на натрапчиво или настоятелно е едно от последните неща, които искате да направите в момента.
Най-добрата форма на маркетинг, в който бизнесът може да участва през несигурни времена, е надеждно социално доказателство и валидиране от трети страни. Накратко, оставете вашите клиенти да говорят, защото по-вероятно е тяхното мнение да бъде чуто и разгледано от такива като тях.
Всъщност днешните потребители се доверяват на клиентите повече, отколкото на компаниите. Когато маркетолозите използват социални доказателства, това може да доведе до повече резултати, отколкото когато бизнес казва, че „ние сме най-добрата марка“. Оставете гласа на клиента да изгради доверието, от което всеки се нуждае днес.
Тъй като пандемията на коронавирусът продължава, компаниите вероятно ще се сблъскат с повече проблеми с ангажираността на клиентите през следващите месеци. Доверие, ревюта и управление на репутацията, са три от най-важните инструменти за подпомагане на бизнеса ви в трудни времена.