КАК потребителите възприемат вашата репутация и формират мнение за вас?
Вашата марка е толкова добра, колкото и вашата репутация. Без значение колко страхотен е вашият продукт, стойността му се претегля в скалата на вашата репутация.
Виждайки важността на това, замисляли ли сте се някога как хората възприемат вашата репутация?
Ако репутацията е рецепта, тя има 2 основни съставки - информация и възприятие. След малко ще научите как тези две съставки формират вашата репутация.
Как се създава репутацията в мислите на вашите клиенти?
Репутацията на всяка марка започва с информация. Тази информация може да бъде точна или не толкова. Източникът на информация може да бъде клиент, самата марка или трети страни. Може да се публикува в блогове, научни списания или социални медии и може да се основава на научни факти или просто лично мнение.
Информацията е едно нещо; възприятието на хората, консумиращи информацията, е друго. Възприятието е как хората избират да интерпретират информацията, която получават. А възприемането на вашите клиенти е оцветено от един основен фактор - социалното доказателство.
1. Социалното доказателство засилва / отслабва възприятието
Ние сме склонни да се доверяваме на думите (действията) на мнозинството. Ако мнозинството каже, че нещо е добро, ние го правим и обратно. Съответно, ако голям брой хора имат подобно мнение за вашата марка, най-вероятно други ще повярват на тяхното мнение.
За съжаление повечето хора са твърде заети, за да получат информация за себе си и затова разчитат на мнението на други хора.
Освен това има и други фактори, които влияят върху начина, по който хората обработват информация. Ето 3 основни начина, по които хората възприемат информация, която формира вашата репутация:
2. Лични интереси
Хората идват главно в интернет, за да консумират информация. И търсят информация, която е от значение за това, което ги интересува.
Ето пример:
Инвеститор отива в интернет, за да търси информация за възможностите за инвестиции. Той ще гледа само информация, свързана с инвестициите и парите. Това означава, че той ще посещава сайтове с финаносва насоченост. Няма да го намерите да чете за приложение за абстрактно рисуване, например. Това не е свързано с интереса му.
В хода на това, ако намери мнения на други хора за определена инвестиционна компания или възможност, това ще повлияе на инвестиционното му решение и ще оцвети мнението му.
Ако тяхното мнение за тази инвестиция е добро, той най-вероятно ще се заинтересува от нея. И ако техните мнения са лоши, той определено ще остане настрана.
3. Селективно потребление на информация
Хората повечето пъти търсят само информация, с която са съгласни. Всички сме избирателни слушатели / читатели, независимо дали го признаваме или не. Ние избираме каква информация да приемем или отхвърлим въз основа на когнитивни пристрастия.
Тези предубеждения са основен фактор за формирането на репутация.
Клиентите търсят информация, която подкрепя или засилва техните лични, финансови или религиозни убеждения. Когато мнението на някого подкрепи някое от техните убеждения, той ще повярва, дори и да е неточно.
Още по-лошото е, че търсачките насърчават това поведение.
Всеки път, когато човек извършва търсене онлайн, алгоритъмът съхранява тази информация. И колкото повече търсене прави споменатият човек, толкова повече данни се съхраняват за неговите предпочитания.
Следователно, всеки път, когато лицето използва платформата, търсачките предоставят на търсещия информация, свързана с тяхната история на търсенето. В резултат на това потребителите на интернет виждат само това, което търсачките смятат, че искат да видят, независимо дали е точно или не.
4. Ефектът “масовка”
Това, което наричам ефект “масовка”, е когато хората правят това, което правят другите. Или вярвайте в това, което другите вярват. Или формирайте мнение въз основа на мнения на други хора.
Това поведение е изключително мощно и е това, което прави онлайн отзивите мощни.
Може да нямате време сами да влезете в интернет и да изследвате марка. И така, просто питате приятел какво мислят за марката. Или прочитате няколко отзива и вземате решенията си въз основа на казаното.
Предвид горепосочените фактори за формиране на мнение, започват да текат мисловни порцесиебителя. Тези процеси водят до лично мнение, на което човекът ще повярва и ще действа, независимо дали е вярно или не.
Искате ли да знаете какво мислят вашите клиенти за вас?
Можете да започнете със събиране на ценни клиентски отзиви, посредством лесно функционираща платформа и код от www.tvoetomnenie.bg Taка автоматизирания процес по разпращане на мейл- покани за оставяне на мнения в сайта, ще генерира мненията на вашите клиенти и ще ги “складира” на едно място. Свържете се лесно и комфортно с клиентите си и ги помолете да ви кажат какво мислят за бизнеса или марката ви.
Това, което чувате, може да ви изненада.
Не забравяйте, че всеки има право на мнение, независимо дали това ви харесва или не. Но е много по -ценно и лесно за управления да имате пряк достъп до всяко мнения и да сте известени за него, още в момента на подаването му в платформата. Така имате възможност, веднага да отговорите на своите потребители, да реагирате своевременно и потушите надигнато недоволство при нужда. Всичко това изисква само вашата регистрация в сайта TvoetoMnenie.bg и доза желание да изградите репутация, каквато ви харесва на вас самите.