10 Интересни факта за онлайн отзивите, които ще ви накарат да искате повече и повече мнения за бизнеса си. ЧАСТ 1
В ерата на социалните мрежи и дигиталния маркетинг гласовете на клиентите стават все по-силни. Повече от 50% от потребителите проверяват онлайн отзиви преди да купят продукт, поради което отзивите на клиентите в момента имат значителна стойност. 95% от купувачите четат отзивите, публикувани в сайтове, където има рецензии като Гугъл, Фейсбук и ТвоетоМнение.бг, преди да направят покупка. Тази практика преобрази начина, по който потребителите взимат своите решения.
Какво е онлайн ревю/отзив ?
Отзива е просто оценка, която се прави за отличителните черти на дадена фирма , продукт или услуга. В онлайн света обикновено се отнася до критика оценка, мнение или коментари, генерирани относно обект, услуга, бизнес или опит.
Отзивите имат мощен ефект върху поведението на аудиторията и като следствие, върху имиджа и представянето на една марка. Отзивите, оставени за услуга или продукт, много приличат на препоръките на приятели, въпреки че са публикувани от напълно непознати.
Защо онлайн рецензиите са важни ?
Току-що направихте нова продажба? Страхотно! Цялата ви работа по създаване на съдържание за социални мрежи, вашия блог и т.н. най-накрая ви носи повече реализации. Въпреки че, клиентът е останал доволен и вие имате печалбата си, все още има една последна стъпка във целия маркетинг цикъл, която следва да се извърви, а именно:
Как да превърнем клиентите си в нашите “промоутъри”?
Ето защо онлайн рецензиите имат значение: Преди дигиталната ера най-добрият начин нашите клиенти да станат “промоутъри” беше чрез предаването на препоръки от уста на уста. Преди не е имало жизнеспособна обществена среда за потребителите, която да изразява мнението си за продуктите, а недоволството стигнаше само до ушите на семейството и приятелите. Но оттогава, всичко стана много по-различно!
В наши дни силата на отзивите от клиентите е такава, че с едно щракване можете да предавате мнения по целия свят, което позволява на всеки потребител да вижда коментарите на клиентите като ориентир, когато взема решения за закупуване на продукт или услуга. Това позволява на клиентите ви да говорят за вас в интернет, дори и след приключване на продажбата.
Следователно, имайки това предвид, нашата философия за онлайн отзивите ще покаже, че тази стратегия има значително и измеримо влияние върху решенията за покупки. Въпреки това, нивото на въздействие зависи от редица фактори като оценки, естеството на съдържанието на рецензиите, цената на продукта и източника на отзива онлайн и други.
Ето някои интересни факти за мненията онлайн.
1. 97% от потребителите съобщават, че „отзивите от клиентите“ влияят на техните решения за покупка.
Влияят ли онлайн менията на продажбите? Според някои наблюдения повечето потребители са силно повлияни от критиките на клиентите - или липсата на такива. Също така онлайн рецензиите имат силата да повлияват значително на решенията за покупка.
2. 53% от потребителите очакват обратна връзка за своите отзиви.
Въпреки че 53% от клиентите очакват фирмите да отговорят на техните онлайн отзиви, статистиката показва, че 63% са имали опит с фирма, която никога не е отговаряла на техните коментари.
Странно е защо фирмите не отговарят. Та това са техните клиенти?!? Ние от TvoetoMnenie.bg сме на мнение, че потребителите заслужават това внимание! Все повече фирми у нас осъзнават, че когато отговорят на клиентското мнение, те всъщност благодарят за оценката, вниманието и времето на потребителя, независимо колко звездно е мнението. Реално всеки един потребител отделил ценно време да сподели опита си с останалите, всъщност създава истинската връзка с фирмата и това е изключително ценно за брандовете. Ето защо е необходимо целенасочено управление на бизнес акаунтите на платформи за мнения и отзиви. По този начин фирмите имат реален шанс да отговорят своевременно на своите клиенти, защото това се очаква от тях.
3. Проверените отзиви на потребители, обикновено са с повече звезди.
Проверените купувачи са по-склонни да поставят 4 или 5 звезди от анонимни рецензенти. Средната оценка на отзивите от проверени купувачи е 4,34 в сравнение със средна оценка 3,89 сред отзивите, написани от анонимни рецензенти. Освен това проверените отзиви на купувачите съдържат и по-висок процент 5-звездни мнения.
Обратно, анонимните купувачи са по-склонни да дават отзиви с 1–2 звезди, сочат данните. Това, което също се появява като тенденция, е, че купувачите, които са имали отрицателен опит, е по-вероятно да положат усилия да отидат на сайта, да създадат акаунт и да публикуват отрицателен отзив, дори и анонимен.
4. Продажбите се увеличават , когато потребителите са „проверени“.
Проверен потребител означава, такъв, към който е изпратена мейл покана да остави своята оценка в TvoetoMnenie.bg, след като е реализирал поръчка- покупка от фирмен сайт. Показването на отзиви, написани от проверени купувачи се идентифицирани от значка за “Проверено мнение”. Обикновено тези мнения имат положително влияние върху продажбите. И това ясно показва как онлайн рецензиите влияят на бизнеса. Значката за проверено мнение показва, че рецензентът е надежден. Тъй като проверените купувачи обикновено предоставят повече положителни отзиви от анонимните рецензенти, получаването на проверени отзиви осигурява двойно предимство: по-висок резултат и по-голяма достоверност.