Генерираното от потребителите ви съдържание, или маркетинговата война, която по - ефективно да водите!
Ако една компания забележи, че конкуренцията й е създала висококачествено видео по дадена тема и е генерирала хиляди нови последователи и потребители, то тя следва да се поддържа конкурентоспособността си и в това отношение. Фирмите и марките, които държат на себе си произвеждат повече съдържание от всякога и за клиентите е все по-трудно да бъдат в крак с лавината от съдържание в пространството.
Но, ако можете да стесните темите си до тези, които получават най-голяма ангажираност за потребителите, без дори да следите вашата конкуренция, ще можете да привлечете вниманието на целевите си читатели по-лесно.
Как да печелите в маркетинга на съдържанието, без да гледате единствено какво прави конкуренцията?
Генерираното от потребители съдържание може да бъде от голяма полза.
От психологията на потребителите е ясно, че се повлияват от достоверен източник на информация, като технически или академичен експерт, например.. Балансът се измества напоследък обаче. Много потребители все по -често зачитат опита на другите хора. Обикновени хора, но с опит в определена сфера или ползвали определена марка.
Ето пет начина, по които генерираното от потребителите съдържание може да помогне за подобряване на маркетинговите ви усилия и то, почти веднага
1. По-добро разбиране на целевия ви пазар
Ако не разбирате хората на целевия си пазар, трудно ще им продадете каквото и да било.
И няма по-добър начин да ги разберете от това, когато те сами ви обясняват. Тук влиза в сила съдържание, генерирано от вашите клиенти. Когато насърчавате и молите клиентите си да създават съдържание а те от своя страна откликнат, то получавате представа за техните нужди и желания.
Тогава можете да направите техните предпочитания т.нар. “стиекер” и по този начин бихте могли да създавате съдържание, към което вече са проявили интерес и лесно да спечелите последователи и респективно клиенти.
Много фирми, вече предпочитат да приканват потребителите си да оставят рецензии и мнения за тях. Генерирането на обратна връзка от потребителите им допада. Те не приемат това като че ли ги молите да направят нещо стресиращо. Напротив, молбата ви да оставят отзив изисква от тях да направят нещо, което вече обичат да правят за забавление - те вече искат да споделят своя опит и все повече и повече потребители го правят.
В крайна сметка това е печелившо и за вас, и за тях. Те споделят любимото си съдържание, свързано с вашата марка, и вие разбирате какво им харесва най-много.
Още по-добрият начин, когато получите това съдържание е да го събирате, активо и естествено да го “лансирате” или публикувате по вашите канали.
2. Станете марка, на която потребителите обръщат внимание
След като генерираното потребителско съдържание започне да ви помага да разберете целевия си пазар, става сравнително лесно да създадете кампания фокусирана върху клиента. Това ще накара и клиентите да обърнат внимание на вашата марка. Емпатията е взаимна.
3. Намаляване на рекламните разходи при популяризиране на съдържание
Генерираното съдържание от потребителите ви помага да разберете от какво се вълнува и интересуват вашите целеви клиенти. Докато виждате техните предпочитания, вие получавате и представа за неща, които не им харесват. Така ще разберете и къде да намалите рекламните бюджети, когато популяризирате съдържание чрез платени реклами.
Нещо повече, можете също да вземете настроения, споменати в вашите отзиви и да ги използвате, за да създавате следващото си съдържание. Ако хората използват вашия продукт, например за ски пътувания, може да искате да направите видео за приключения със ски. Ако доловите, кое е най- интересното, което са споделили в мнението си клиентите, може да го интерпретирате в бъдещо съдържание или реклама.
4. Получавайте възможности за интересни клиентски истории
Клиентите са заети хора като вас, така че да ги убедите да се съгласят да разкажат своята житейска история може да бъде не лесно начинание. Можете да улесните този процес, като достигнете до клиентите проактивно чрез имейл, докато събирате отзиви. Така те сами ще подберат своето време да дадат обратна връзка по повод на фирмата ви. Ако те са доволни от вашата марка или продукт, като напишат отзив, те получават шанс да разкажат история и да споделят съдържание, което те самите преценят, че ще е важно и за другите. Ако, те са недоволни от фирмата ви, в ревюто си, те могат да конкретизират ситуацията, а вие на свой ред да разберете какво се е случило.
Естествено, управлението на отговорите на мнения е много важен процес. за да може да имате шанса да отговорите своевременно и коректно на вашия потребител.
5. Увеличете възвръщаемостта на маркетинга си
В крайна сметка това, което идва след ефективно използване на съдържанието генерирано от потребителите, под формата на отзиви, оценки и рецензии би могло да доведе до подобряване на маркетинговите ви усилия, и респективно на ROI. Потребителите естествено се доверяват на съдържание, генерирано от потребители като тях, така че е естествено да постигнете тласък на ROI в маркетинга на съдържанието.
В заключение…
Създаденото от потребители съдържание е основна част от маркетинга през последните няколко години - особено, когато онлайн ревютата започнаха да стават това, което повечето потребители четат, за да решат дали да се доверят на марка или не. Съдържанието, генерирано от потребителите може допълнително да подобри вашите маркетингови усилия. Не забравяйте, че това е зона на войната. Не се опитвайте да го направите сами. Използвайте петте съвета тук, за да привлечете съюзници (клиенти), които ще ви помогнат да спечелите ...