3 важни причини, поради които всеки бизнес се нуждае от стратегия за управление на онлайн репутацията
Наличието на стратегия за управление на онлайн репутация е от съществено значение за всеки бизнес. Нарастващата конкуренция, както и липсата на доверие, могат да окажат сериозно влияние върху процеса на вземане на решения, който потребителите преминават, когато търсят да купуват онлайн.
Ако на някоя фирма й липсва положителна репутация, е възможно потенциалните купувачи да потърсят друга компания, придобила положителна репутация онлайн.
Днес 84% от потребителите са спрели да се доверяват на рекламите. Потребителите вече могат да изследват компаниите по цена, качество, потребителски опит и други само с няколко кликвания, което прави маркетинговите и рекламните претенции по-малко надеждни. Защо вярвате на очевидно предубедена банерна реклама, когато истинската информация е в ревютата?
Този дефицит на доверие насърчава хората да разчитат на препоръки от други потребители повече от всичко друго. “Рекламата” от уста на уста все още е най-популярният метод за препоръчване, като над 80% от хората се доверяват на отзивите, а 92% от потребителите четат онлайн ревюта. Всичко това показва, че обратната връзка с клиентите е един от най-въздействащите начини за изграждане на онлайн репутация на всеки бизнес.
Предприятията трябва да се уверят, че имат стратегия за управление на бизнес репутацията, за да се възползват от факта, че потребителите са изместили процеса на вземане на решения. Доверието, репутацията, отзивите и препоръките са всички приоритети, които могат да произтичат от правилната стратегия за управление на репутацията. Управлението на бизнес репутацията е станало изключително важно през 2020 г., затова и правилното управление може да окаже положително влияние върху бизнеса ви в дългосрочен план.
1. Помага ви да популяризирате бизнеса си чрез собствените ви клиенти
Стратегията за застъпничество на бранда от клиенти може да бъде приложена като част от цялостната маркетингова стратегия на всяка компания, но често се игнорира от повечето компании. Това е стратегия, която използва лоялните клиенти като "посланици" на марката, да управлявате репутацията на собствения си бизнес чрез съществуващите клиенти. Насърчавайте клиентите да споделят своето мнение по повод продуктите, марката ви, обслужването, онлайн магазина ви и всичко, което е важно за тях и потенциалните ви клиенти.
Това са вашите ежедневни клиенти, поради което те са по-надеждни и впечатляват повече, от посланиците на марката ви с известни имена или влиятелни инфлуенсъри в социалните медии. Днешната липса на доверие в рекламите и големите марки е причината стратегия на застъпничество на бранда от клиентите, да бъде приоритет на всяка фирма, която се опитва да се открои от своите конкуренти или да се опита да изгради положителна онлайн репутация.
За да постигнете това е хубаво да се придържате към следните основни правила:
- Дайте им възможност да споделят своя опит
- Слушайте техните нужди.
- Надминавайте очакванията им с марката си всеки път!.
Тези три стъпки са преплетени и се захранват една от друга. Стратегията трябва да бъде лесна за изпълнение.
2. Спомага за изграждането на доверие, прозрачност и достоверност
Печеленето и задържането на доверието на вашите клиенти е от ключово значение за дългосрочния успех и е основният принцип на стратегията за управление на репутацията. В крайна сметка, честната репутация е пътят към доверието на потребителите.
В свят, в който от уста на уста все още е най-мощният насърчителен метод, е много вероятно клиентите ви да обсъдят положителния или отрицателния си опит с приятели или семейството си. Клюките, мненията и препоръките пътуват бързо и с инструмент, мощен като интернет, потребителите лесно се влияят от достъпната информация, независимо дали е точна или не.
Забележка: Искаме да сме ясни и да кажем, че не целим фирмите да контролират какво казват потребителите. В контекста на Управлението на репутацията се залага смисъла, късаещ честността и автентичността. Нашата цел е да гарантираме, че имате видимост и контрол върху това как вашите потребители говорят за вас, а не в това, което те казват.
Изграждането на доверие и достоверност далеч не е лесно, онлайн ревютата са се превърнали в най-доброто средство на фирмите да изградят репутацията си и да повлияят положително на новите посетители.
Компаниите трябва да се стремят към включване на стратегия за управление на ревютата като част от стратегията си за управление на репутацията. Това е лесен начин да разберете как потребителите гледат на вашата фирма.
TvoetoMnenie.bg ви дава безпалтната възможност да отговаряте на всяко едно ревю оставено за фирмата ви на сайта. Управлявайки фирмения си профил, вие имате възможността да се възползвате от безплатните решения за взаимодействие с вашите потребители. .
3. Придобивате реална информация за клиентите си, която да използвате за подобряване на бизнеса си.
Ползите от управлението на репутацията се простират извън това, как клиентите ви виждат. Ако бъдете приложен по правилния начин, също ви позволява да се учите от потребителите, за да подобрите репутацията си. Като се фокусирате върху вашите клиенти, а не върху средствата за репутация.
Слушането на потребителите, запознаването с тях, разбирането на техните очаквания и нужди е това, което ще ви помогне да изградите силна бизнес репутация. Събирането на мнения и отзиви на клиентите дава на бизнеса страхотна представа за това какво се очаква от тях. Управлението на вашата онлайн репутация чрез обратна връзка, също може да ви помогне да подобрите вашите продукти и услуги и в крайна сметка вашия бизнес.
Взаимодействието с отзивите на потребителите са мощно средство за управляване на негативни ситуации. Като отговаряте на недоволни или разочаровани клиенти, вие доказвате, че вашата марка се интересува и е готова да отдели време и да отговори на проблемите и нуждите им.
Всичко по повод безплатните възможности за управление на репутацията ви посредством отзивите на вашите клиенти и решенията, предоставени от ТвоетоМнение.бг, може да откриете тук!