Как да подготвите вашия онлайн магазин за празничните продажби

12.12.2020Твоето Мнение

Празничните събития за продажби са вече факт. Много хора вече са започнали да търсят коледни подаръци. Преди празниците се забелязва огромно увеличение на посетителите на уебсайтовете, заедно с желанието им да купуват. Освен това тази тенденция няма да изчезне до Коледа, дори до Нова година. 

Това увеличаване на трафика може да причини много стрес за собствениците на сайтове за електронна търговия и дигиталните търговци.

За да си спасите стреса и да се възползвате от „потока“ на потенциалните клиенти, трябва да подготвите магазина си навреме. Ето списък от няколко точки, които ще ви помогнат да подготвите своя онлайн магазин и да бъдете по-печеливши през този празничен сезон.

Подгответе вашия уеб сайт

  1. Анализирайте и научете

Вашата задача номер едно е да анализирате статистиката от миналата година и да се поучите от нея. Анализирането на успеха или неуспеха на вашите кампании може да ви помогне да създадете по-добри кампании тази година. Анализът на данни може също да ви покаже повече начини за задоволяване на нуждите на вашите клиенти.

Ето няколко примера за въпроси, които трябва да си зададете, когато преглеждате данните от миналата година:

  • Кои бяха най-успешните Ви кампании?
  • Кой беше вашият най-популярен продукт?
  • Кои дни имаше най-добър трафик?
  • Кой източник на трафик е най-популярен и най-печеливш?
  • Колко общи приходи сте спечелили през този период от време?
  • Каква беше средната стойност на поръчката?
  • Кои ключови думи са работили добре?
  • Какво направиха вашите конкуренти?
  1. Уверете се, че вашият уебсайт може да се справи с този трафик

Никой не иска уебсайтът му да се „срине“ по време на пиковия празничен сезон .

За съжаление твърде много посещения едновременно, биха довели до подобна неприятна ситуация. Ако досега не сте изпитвали скокове на трафика, трябва да се консултирате директно с хоста на уебсайта си и да се уверите, че сайтът може да се справи с този трафик.

  1. Съобразете облика на вашия магазин с празничните разпродажби

Никой не казва, че трябва да направите цялостен редизайн на уебсайта. Можете да приспособите уебсайта си за празничния сезон само с няколко малки промени.

Добавянето на таймер за обратно отброяване към заглавката е чудесен начин да увеличите спешността. Смяната на банерите в хедърите, които популяризират вашите коледни разпродажби, също е добра практика и лесна за изпълнение. Ако имате повече ресурси, може да искате да „облечете“ целия си уебсайт в празнична тема.

Промяна на някои елементи на уебсайта Ви, за да отрази, че „това са празниците!“ наистина може да увеличи желанието на посетителите ви да продължат да пазаруват и да останат в „празничния дух“.

  1. Оптимизирайте сайта си за мобилни устройства.

По време на празничния сезон повече хора разглеждат онлайн магазините от мобилния си телефон или таблета си, отколкото обикновено. Не бива да губите тези посетители, само защото уебсайтът ви не е оптимизиран за мобилни устройства.

Уверете се, че е лесно да разглеждате продуктите си и да направите покупка от вашия магазин от  телефон и таблет.

  1. Създайте по-добра навигация

Лошо изработената и неясна  навигация  ще накара хората да напуснат уебсайта ви възможно най-бързо. Това е особено важно по време на празничния сезон, тъй като посетителите често са ограничени от времето.

Можете също така да подобрите навигацията на вашия сайт, като отделите малко време, за да сте сигурни, че функцията ви за търсене е добре конфигурирана . Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да оптимизирате търсенето на вашия сайт:

  • Поставете полето за търсене на подчертано място.
  • Използвайте опцията за автоматично попълване. Тя трябва да е достъпна и да работи добре и от мобилни устройства.
  • Добавете опция за филтриране към страницата с резултати от търсенето.
  • Добавете опция за сортиране по цена към страницата с резултати от търсенето.
  1. Създайте страници с насочени към празника категории

Създаването на страници с ориентирани към празника категории ще повиши потребителското изживяване, поддържайки хората в „празничен дух“ и улеснявайки ги при намирането на вашите отстъпки, оферти и подаръчни пакети.

Ето няколко примера, които можете да добавите:

  • Коледни предложения
  • Подаръци за мъже
  • Подаръци за жени
  • Подаръци за мама (или татко)

Увеличете маркетинговата си комуникация

  1. Бъдете активни в социалните медии

По време на празничния сезон е жизненоважно да увеличите  присъствието си в  социалните медии .

Публикувайте колкото искате публикации, насочени към празниците. Можете дори да коледна томбола или друга интерсна игра, която да подсили комуникацията, а оттам и продажбите на сайта ви.

  1. Планирайте рекламата и бюджета си предварително

Сигурни сме, че ще пускате  PPC  реклами във Facebook и  Google AdWords . 

Не забравяйте да планирате вашите реклами и рекламен бюджет навреме.

В противен случай подходът ви ще бъде груб и готов и няма да ви отнеме достатъчно време, за да бъдете креативни. Възможно е да се наложи да увеличите бюджета за празничния сезон. В Google AdWords цените на офертите могат лесно да се увеличат за определени ключови думи.

  1. Инвестирайте повече енергия в имейл маркетинг

Подобно на социалните медии, вие трябва да бъдете по-активни по имейл по време на празничния сезон. Ако имате огромен имейл списък, пълен с предишни купувачи и клиенти, започнете да общувате с тях възможно най-скоро. Напомнете им, че могат да си купят коледните подаръци сега, без да чакат на дълги опашки или да се борят за намиране на място на паркинга.

Винаги включвайте срокове в  промоционалните си имейли, за  да увеличите спешността.

  1. Кампании за пренасочване на място

Ако все още нямате имейл списък или е твърде малък, възползвайте се от силно увеличения трафик.

Въпреки ръста на маркетинга в социалните медии и търсачките, изграждането на списъци с имейли никога не е било по-важно - особено що се отнася до превръщането на посетителите на уебсайта ви в купувачи.

Пренасочването на място е чудесен начин за изграждане на здравословен списък с имейли. Използвайки изцяло  поп – ъп  прозорци , можете лесно да получите информация за контакт на посетителя си. Най-добрият начин за заснемане на имейл адреси е да предоставите отстъпки и стимули на посетителите си. Предлагането на безплатна електронна книга, която е от значение за вашите посетители, също е ефективен начин за изграждане на вашия имейл списък.

  1. Фокусирайте се върху маркетинга на съдържание

Много хора са склонни да се фокусират само върху реклами по време на празничния сезон. Усилването на маркетинга на вашето  съдържание  може да ви даде голямо предимство срещу конкуренцията.

Например можете да направите списък с „Най-популярните продукти за годината“ или ръководства за подаръци за различни членове на семейството. Можете да напишете публикация в блог, в която да споделяте съвети за пазаруване по Коледа или идеи за коледни украси. Това е не само полезно за вашите посетители, но също така помага на SEO.

Подобрете обслужването на клиентите си

  1. Откройте вашето обслужване на клиенти

По време на празничния сезон посетителите ще се свържат с вас много по-често. Може да поискат да проверят дали продуктът ще пристигне навреме или искат да научат повече за продукта. Ето защо, трябва да държите вашето обслужване на клиенти на ниво и да сте сигурни, че винаги сте на разположение за всякакви клиентски запитвания.

  1. Интегрирайте чат на живо

По време на празничния сезон те искат да получат още по-бърз отговор на своите въпроси.Ето защо трябва - поне да помислите - да интегрирате чат на живо във вашия уебсайт.

  1. Усъвършенствайте логистиката

Най-важният въпрос преди Коледа, който всеки клиент иска да знае: кога ще пристигне продуктът?

Уверете се, че времето за доставка и разходите за доставка са ясни за всички продукти на вашия уебсайт. Ако има опция за местно вземане или продуктът се предлага в магазините, подчертайте и това.

  1. Маркирайте условията за връщане

Когато хората купуват подаръци за други, често може да се случи, че размерът е грешен, получателят не харесва цвета на продукта или вече има такъв, така че трябва да го върнат. Уверете се, че клиентите могат лесно да върнат продукти. Детайлното подчертаване на условията за връщане увеличава доверието и увереността на посетителите ви.

  1. Предложете услуги за опаковане на подаръци

Ваканционният сезон ви дава много възможности за продажба. Посетителите са по-отворени за допълнителни услуги, особено ако това увеличава общата стойност на покупката или им спестява време. В допълнение към опаковането на подаръци, включете опцията за добавяне на специално съобщение. Предлагането на опаковане на подаръци може да ви помогне да увеличите общите си приходи.

Можете също така да предложите безплатно опаковане на подаръци над определена цена като стимул за купувачите да купуват повече.

  1. Предложете карта за подарък

За да избегнат купуването на някой подарък, който не харесва, много хора купуват подаръчни ваучери като подаръци за Коледа. Не бива да пускате тези купувачи да отидат само защото не предлагате карта за подарък.

Картите за подарък също помагат за увеличите продажбите, тъй като хората вероятно ще похарчат повече от стойността на картата.

  1. Предложете безплатна доставка

Безплатната доставка е чудесен начин да насърчите повече покупки по време на празничния сезон - и целогодишно.

Трябва да помислите за предлагане на безплатна доставка поне за няколко дни преди Коледа. Можете също така да зададете безплатна доставка на определена цена, за да увеличите средната стойност на поръчката и да сте сигурни, че офертата е изгодна за вас.

  1. Винаги искайте обртна връзка

Ако сте подготвили всичко добре по точните по -горе, то може да сте сигурни че ще имате множество доволни клиенти. Коледните празници са винаги с настроение, хората са щастливи. Ето защо се възползвайте от цялото това настроение и поискайте обратна връзка от своите клиенти. Как? ми толкова е лесно. Повечето от клиентите ако бъдат запитани, ще оставят положителна оценка за вас и бизнеса ви. Ще споделят опита си с другите. Затова го направете. Най- лесният начин е да автоматизира процеса. Да, звучи ви сложно но - не е. 

Има лесни и удобни сайтове с безплатни плъгини, които могат да правят това вместо вас. Подобен сайт е TvoetoMnenie.bg. 

Използвайте Уиджит ТвотоМение.бг, както и решението на сайта, за автоматично разпращане на имейли,към базата ви от клиенти, които реално са поръчали през сайта ви. научете всичко подробности от тук. 

В заключение...

Наистина е важно да започнете да подготвяте онлайн магазина си навреме за празничния сезон. Ако не сте го направили, вече е крайно време.

<< Назад