Разбиване на онлайн - офлайн манталитета. Или бизнеса в „новата ера“ 2020-та
Няма съмнение, че социалните и мобилни технологии коренно променят навиците и очакванията на потребителите за пазаруване, а темпът на промяна е впечатляващ.
Преди 2020г. много традиционни фирми, предприятия и нови компании вече се ориентираха към клиента и практически за работа без граници, възприемайки виртуално присъствие. След „блокирането“, това вероятно ще стане още по-атрактивно и за все повече бизнеси. Дори малки бакалии, започнаха да предлагат своите услуги с доставка на място до дома. Асортиментите са големи, цените не са постоянни, но въпреки това, някои от тях се оказаха достчно гъвкави за да се превърнат от местното магазинче в местното магазинче за стоки до дома, пазарувайки онлайн.
„Преходът“ към удовлетворяване на клиентските нужди в условията на „изолация“
Изолацията наложена в световен мащаб от новия Коронавирус и негативните последици за бизнеса на всякакви нива, може да се каже че доведоха нова Ера.
Преминаването към дигитализация и за спазване на изискуемата дистанция с цел все пак удовлетворение на потребителя искащ „нормалния си живот“, налага бизнесите да са гъвкави в онлайн пространството и да са все повече ориентирани към потребителя.
Но, преминаването на бизнеса към стратегия, ориентирана към клиента, не е толкова лесно. Това означава постигане на изключителен контакт с потребителите по всички канали: уеб, мобилни, социални и все пак и физически магазини.
Този подход представлява промяна, която дава възможност не само на потребителите, но и на онлайн търговците на дребно, които се радват на множество предимства. Това поставя въпроса: как ще преживеят дигитализацията, както големите, така и малките магазини, особено излизащи от изолация?
Днес, наблюдаваме как потребителите са водещи и оформят преминаването към онлайн, а търговците изостават. Тъй като глобалният потребител усъвършенства своя подход и приема нови технологии, дори когато търговците на дребно наваксват, те отново се оказват зад тенденцията.
За да станат по-гъвкави и да се адаптират към ново поведение, те трябва да имат по-добро разбиране на своите клиенти и техните нужди, за да променят начина, по който предлагат пазара и управляват магазините си.
Когато за първи път се сблъскват с купувачи в магазина, които проучват продуктите и сравняват цените на своите мобилни устройства, изниква притеснението, дали бизнеса ви ще се конкурира с онлайн търговците на дребно. Тези търговци на дребно пък може да мислят, че нямат технологична инфраструктура, пари или персонал, да откликнат.
Но, задачата не е толкова невъзможна или скъпа, колкото изглежда.
Адаптацията на бизнеса онлайн- офлайн води до стратегически прогрес.
Оцелелите ще бъдат тези, които са разпознали тенденцията на всички канали и непрекъснато търсят начини да подобрят клиентскоto изживяване по многоканален начин.
Ето как търговците на дребно могат да стартират своето онлайн присъствие, за да достигнат до конкуренцията и да увеличат продажбите си он и офлайн.
Накратко идеята е да се даде шанса на потребителя да има преживяване на високо ниво с вашия бизнес независимо дали той е решил да купи през някой маркетплейс, сайта ви, реклама във фейсбук или във физическия ви магазин.
Бизнесът следва да предостави логичност и последователност на пазаруването в различните канали, като в същото време поддържа най- висок стандарт на обслужване на клиента, независимо от къде той пазарува.
От друга страна е много важно да имате възможността да комуникирате с клиентите в отделните онлайн и офлайн канали, като съобразявате различията и нуждите на всяка една точка на допир с него.
Идеята зад всичко това е да завъртите пълен кръг с продукти около потребителя, като по този начин създавате по-голяма лоялна база от хора и увеличавате продажбите.
“Разбиване” на онлайн - офлайн манталитета.
Офлайн бизнеса позволява взаимодействие лице в лице, което в крайна сметка създава по-добри взаимоотношения с клиентите.
Онлайн бизнеса не позволява взаимодействие лице в лице, така че клиентите не могат физически да видят продукт.
Офлайн бизнесите обикновено са насочени към конкретно населено място, докато онлайн бизнесът достига до по-широка аудитория.
Но с по-големите компании, които сега играят и на двата фронта, е време за по-малките фирми да разрушат манталитета онлайн - офлайн и да създадат безпроблемен поток на информация от рафтовете в магазина до онлайн ресурсите, които потребителите могат да използват през целия си път за покупка.
Пазаруването се превърна в денонощна дейност, която лесно се провежда чрез множество устройства. Днес всичко е интерактивно и що се отнася до удовлетворяването на нуждите на всички канали на потребителите, витрината не е изключение.
Срещайки се с потребителите както на физически, така и на цифрови канали, търговците на дребно могат да подобрят опита за пазаруване и в браузърите. Един от най-мощните инструменти, които търговците на дребно притежават в решаващия си стремеж да интегрират както офлайн, така и онлайн операции, е да интегрират цифрово присъствие в своите магазини.
Според проучванията , повече от половината от всички сделки на дребно са повлияни от мрежата, което показва колко физическите местоположения в магазините и взаимодействията в мрежата са задължителни за всички търговци на дребно.
Следвайки тенденцията за многоканлоност в търговията, търговците на дребно могат да увеличат опита на пазаруване в магазините, като предлагат информацията, от която се нуждаят потребителите с лесен достъп, независимо дали он или офлайн. Това създава обединено преживяване с марката, което позволява на потребителите да се превърнат в клиенти, независимо от канала, по които са достигнали до вас.